Post

Pojazd hybrydowy zasilany benzyną i sprężonym powietrzem

Francuski producent samochodów Peugeot ujawnił niedawno plany wydania w 2015 roku pierwszego w historii pojazdu napędzanego sprężonym powietrzem. Pojazd wykorzystuje kombinację benzyny i sprężonego powietrza do zasilania zeroemisyjnej jazdy miejskiej; firma przewiduje, że nowy pojazd "hybrid air" osiągnie średnio 117 mil na galon. Ponadto, pojazd będzie kosztował mniej niż standardowa hybryda wykorzystująca zasilanie z baterii.

System wykorzystuje normalny silnik spalinowy, specjalną hydraulikę i dostosowaną skrzynię biegów, a także cylindry ze sprężonym powietrzem, które magazynują i uwalniają energię. Dzięki takiej konstrukcji pojazd może być zasilany benzyną, powietrzem lub kombinacją obu w zależności od warunków jazdy; zasilanie powietrzem jest zarezerwowane do użytku miejskiego i automatycznie aktywowane poniżej 43 mph. System powietrzny działa poprzez ponowne wykorzystanie energii, która normalnie jest tracona podczas zwalniania lub hamowania.

Ponowne wykorzystanie energii to doskonały krok w kierunku zwiększenia wydajności oraz oszczędności energii i kosztów. Atlas Copco oferuje system odzyskiwania energii, który wychwytuje i ponownie wykorzystuje ciepło będące produktem ubocznym sprężania powietrza w zastosowaniach produkcyjnych wymagających gorącej wody. Ponieważ zużycie energii stanowi zwykle ponad 80 procent kosztów cyklu życia sprężarki, oszczędność energii w systemach sprężonego powietrza ma znaczący wpływ na środowisko i wyniki finansowe.

To samo można powiedzieć o oszczędności paliwa. Jakie są Twoje przemyślenia na temat pojazdu "hybrydowego"? Zostaw nam komentarz poniżej lub skontaktuj się z nami.